Cercetarea programului “Sisteme
Informationale Spitaliceşti”
Laboratorul Nr2
Un spital este o
instituție dedicată menținerii sănătății care
oferă atât îngrijire pe o perioadă scurtă de timp cât și
pentru o perioadă medie și chiar lungă de timp. La început spitalele erau
formate din câte o singură clădire dar în ziua de azi multe din ele sunt
formate din mai multe clădiri formând campusuri.
Spitalul este un
organism foarte complex care generează o cantitate considerabilă de informaţii.
Instalarea unui SIS nu poate fi concepută în absenţa unei analize aprofundate a
sistemului informaţional al spitalului, cu alte cuvinte a ansamblului de
elemente care se găsesc în interacţiune şi care au drept obiectiv adunarea,
prelucrarea şi furnizarea informaţiilor necesare activităţilor spitalului.
Analiza sistemului informaţional al spitalului se poate face pe mai multe planuri: care este mediul în care va funcţiona SIS? Care este scopul spitalului (analiză pe obiective)? Care este structura şi organizarea lui (analiză structurală)? Care sunt funcţiile acoperite (analiză funcţională)? Care sunt efectele posibile ale unui SIS asupra organizării spitalului şi cum vor fi modificate relaţiile dintre factorii care interacţionează (analiză comportamentală)?
Metodologia de analiză a unui sistem informaţional complex poate fi
transpusă dintr-o ţară în alta, dar nu se poate spune acelaşi lucru despre
rezultate (cu atât mai mult în cazul unui SIS elaborat pe baza unor analize
divergente).
Componentele unui sistem informaţional spitalicesc
Ø Gestiunea administrativă
Include în principal sub-sistemele de gestiune
medico-adminis-trativă a bolnavilor, contabilitatea generală şi analitică,
sistemul de gestionare al personalului, aprovizionarea şi stocurile.
Ø Gestiunea unităţii de îngrijiri
Adună la un loc toate funcţiile legate de îngrijirea unui
pacient dat şi acţiunile medicale în general
Ø Gestiunea platformelor tehnice
Sub acest termen sunt grupate toate activităţile
laboratoarelor de biologie, ale serviciilor de explorări funcţionale, a
serviciilor de imagistică medicală şi ale farmaciei.
Ø Gestiunea examenelor
·
înregistrarea cererilor
·
Editarea documentelor - posturile tehnice către
·
Dobândirea rezultatelor
o
manual
o
prin conectare la analizori
·
Validare
·
Editare şi difuzare
·
Arhivare
Ø Gestiunea laboratorului
·
Gestiune administrativă şi contabilă
·
Controlul de calitate
·
Statistici de activitate
Lansarea programului Advanced Hopital Management System
(AHMS)
Avansat Spitalul
Sistemul de Management este un pachet complet care este nevoie pentru un spital
să se ocupe de toate de zi cu zi operații care au loc. Programul poate avea
grijă de admitere stationar, OPD
înregistrări
pacientilor, a tratamentelor prescrise, facturare, numiri etc, de asemenea,
menține în spital informații, cum ar fi secții și detaliile lor, medicului
responsabil, departamente și asociate medici cu administrare (pe mai multe
niveluri Intra in sistem).
Cele mai noi din liga au fost ICD10 de baze de date, un
modul de laborator complet (reînnoit și fixe), LAN Conectivitate, Webcam
Sprijin pentru a capta instantaneu pacient / Imagini medicale relevante. O
mulțime de bug fixat s-au făcut în această versiune pentru a face mai stabil .
Descarca (word)
Descarca (word)